Anda Rasa Keselesaan Bantal Ni Mempengaruhi Tidur Anda?

 

Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi dan anda masih tidak tidur. Anda berpusing-pusing, mengubah posisi anda sehingga mencapai keselesaan yang diingini.

Tetapi, bila je dah sedap dan dah ready untuk tidur tetiba leher pula rasa tak selesa. So, anda pun tukar lagi, tukar lagi sampai lah anda sendiri tidak perasan yang anda sudah enak dibuai mimpi.

Esok je bangun, leher sakitlah, tidur pun tak nyenyak.

Apa Masalahnya Sekarang Ni?

Cuba check balik bantal yang anda guna tu. Padanlah, bantal pun beli bertahun yang lepas, anda pun lupa bila anda beli dan dimana. Isi bantal pun dah berkurangan dan lunyai, rupa bantal pun dah lembik dan kekuningan, macam mana anda nak tidur dengan selesa?

Bantal mempunyai impak yang besar untuk keselesaan tidur kita kerana ia mempengaruhi posisi tidur anda. Jikalau bantal tersebut terlalu tinggi untuk kesesuaian leher anda, anda kemungkinan besar akan bangun dengan sakit-sakit leher. Ia juga akan mempengaruhi posisi tulang belakang anda dimana ia mempunyai peranan besar dalam kesihatan anda.

Jadi Apa Patut Saya Buat?

Anda patut membuat research tentang kesesuaian bantal untuk badan anda. Ketinggian serta kelembutan memainkan faktor besar dalam pemilihan bantal. Macam mana anda nak tahu keselesaan yang anda impikan? Senang je. Kalau anda rasa bantal tu cukup selesa dan sedap, itulah pilihan anda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Main Menu